Waarom ik als moeder/ondernemer de Almanak sponsor

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik sponsor de U.A.V. almanak. Waarom? Als u dat echt wilt weten dan leest u lekker verder. Als u dit helemaal níet wilt weten: even goede vrienden, maar dan raad ik u aan om de regels bij het * wel te lezen. Tenslotte is dit een advertentie, en wie weet heeft u ooit iets aan mijn aanbod.  

Dus... het waarom. Ik kan proberen hier een sluitende argumentatie voor te geven, of een voor u begrijpelijke wetenschappelijke onderbouwing, maar de eenvoudige doch voor de hand liggende reden is natuurlijk dat ik een dochter heb die sinds haar eerste studiedag actief is bij de vereniging. Als je dan als moeder/ondernemer de vraag krijgt of een advertentie in die prachtige almanak iets zou kunnen zijn dan begrijpt u dat die vraag maar op één manier beantwoord kan worden!

Twee keer heb ik dus een paginagrote advertentie in de almanak mogen plaatsen, en daardoor ben ik nu in het bezit van twee bijzondere boeken die mij een waardevolle inkijk in het leven van een student geven. Omdat ik het idee heb dat ik u door de jaren heen een beetje heb leren kennen heb ik voor deze keer, zijnde de laatste keer dat ik meedoe, een stukje tekst voor u.

Vier jaar lang hoor ik nu over alles wat er speelt binnen de U.A.V., uiteraard onder de nodige censuur want niet elk verhaal is geschikt voor moeders. Toch kan ik kan mij inmiddels een aardig beeld vormen van u en van wat u bezighoudt. Door de verhalen, maar ook door u te ontmoeten.

Ik weet bijvoorbeeld dat u het op prijs stelt in geschreven communicatie aangesproken te worden met u. Ik weet ook dat u over het algemeen heel blij wordt van veldwerk, bergen, tentjes en thermocalcaire expansie, maar ook van bier, borrels, zand eten, reizen en van weekendjes weg. Ik weet dat u graag met uw bergschoenen aan uitgaat, vaak gewapend bent met een hamer, het U.A.V. lied uit volle borst meezingt maar ook dat u vasthoudt aan de vele tradities die de U.A.V. (na 75 jaar) rijk is. En natuurlijk weet ik dat u af en toe serieus studeert, dat u in 3 of 4 jaar klaar bent met uw bachelor en dat u online college volgen eigenlijk niks vindt (en trouwens het hele Corona-gedoe niet).

Voor de dochter in kwestie breekt een andere tijd aan, zij gaat haar plekje in een wereld zónder de U.A.V. ontdekken, en dat geldt vermoedelijk ook voor u. En ik? Ik ga gewoon weer doen waar ik goed in ben: logo’s en huisstijlen ontwerpen en websites maken voor startende ondernemers. En wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen. Het was me hoe dan ook een waar genoegen!

Monique van Helden

GRAPHX 66

* Mocht u ooit uw eigen onderneming willen starten kom dan eens praten. GRAPHX 66 is een grafisch ontwerp bureau, met een specialisatie in logo/huisstijl ontwerp, webdesign én advies voor startende ondernemers. Brengt u deze almanak mee dan krijgt u 10% korting!

Een korte toelichting: dit stukje heb ik geschreven voor de jaarlijkse Almanak van de Utrechtse studievereniging van Aardwetenschappen. Binnen de studievereniging is het in geschreven communicatie de gewoonte om elkaar aan te spreken met u. Deze stijl heb ik voor dit stukje dus ook gebruikt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.